logo.png

Teruggaaf energiebelasting voor klanten van een accountant, boekhoud- of administratiekantoor

Teruggaaf energiebelasting bij vastgoed van uw klanten. Maak gebruik van onze expertise.

Binnen de klantenportefeuille van een accountant-, boekhoud- of administratiekantoor zijn situaties waar een teruggave van energiebelasting mogelijk is.

Gezien een kantoor zich niet bezighoudt met de aansluitingen van een pand, kadastrale statussen, de onderliggende intelligentie van een teruggaafregeling, de jurisprudentie op dit gebied, etc.., wordt dit vaak uitbesteed aan Beter Besparen. Simpelweg omdat Beter Besparen door de vele duizenden beschikkingen erachter is gekomen dat bij iedere aanvraag gekeken moet worden naar de bevindingen en conclusies van een vergelijkbare ingediende casussen. Iedere situatie lijkt op elkaar, maar is toch anders…

Om een idee te geven: vastgoed is in de loop der jaren vaak aangepast, gesplitst of bijgebouwd, waardoor die situatie ineens een andere aanpak nodig heeft. Hoe zit het met het EAN-aansluitingen, de WOZ-beschikkingen, de kadastrale verdelingen, bestemming van het pand, de belangen van de huurder- en verhuurder, de BTW op de energiebelasting bij een bedrijfspand in relatie tot een woonhuis, verbruik in relatie tot verdeling van vloeroppervlaktes en wanneer ontstaat daar nu meer of minder opbrengst van een teruggaaf? Welke afweging neem ik mee in mijn berekenslagen om te zien hoe we het maximale uit een situatie kunnen halen? En uit welke hoek komen risico’s? Etc…

Beter Besparen is de specialist in onderzoek en uitvoering op dit gebied. Onze expertise en ervaring zorgt voor maximale teruggaaf van energiebelasting en ontzorging voor uw klant.

En dat, terwijl u of uw klant niet hoeft te investeren. Het is niet voor niets dat zoveel boekhoudkantoren de uitvoering bij Beter Besparen neerleggen.

 

Aanpak uitvoering en onderzoek

A) Bij een specifieke situatie van een klant van een boekhoud- of administratiekantoor

Na een inventarisatie zal Beter Besparen beginnen met de uitwerking en zet ze de procedure verder in gang. We maken afspraken over wie contact heeft met de eindklant. Vaak is het boekhoudkantoor transparant over de werkwijze en draagt zij ons voor om het verder op te pakken.

Meestal levert het administratie- of boekhoudkantoor een aantal van de benodigde bewijsstukken. Beter Besparen zorgt dan voor de rest, bijvoorbeeld middels een machtiging van de eindklant.

We maken per pand een inventarisatie, bijvoorbeeld:

  • De contractant van de hoofdmeter(s)
  • Welke energiemaatschappijen zijn er geweest?
  • Wel of geen BTW aftrek gehad.
  • Wie zijn de belanghebbende bij een teruggaaf?
  • Bemiddeling tussen belanghebbende partijen.
  • Welke ruimtes voorziet deze hoofdmeter van elektra?
  • Wat is het doel van de overige ruimtes?
  • De feitelijke uitvoering.
  • Hoe lang bestaat de situatie per pand?
  • Zijn er bijgebouwen aanwezig?
  • Over welke periode gaat de factuur van het kalenderjaar?
  • Hoe staan de gebouwen geregistreerd bij de gemeente?
  • Hoeveel procent van de ruimte is gerelateerd aan het verbruik?
  • Zit er achter een hoofdmeter een grootverbruik of laagverbruik
  • Zijn er op een adres officiële WOZ-eenheden die een groot verschil in verbruik kennen? 

B) Pro actief de vastgoedadressen bekijken van uw klantportefeuille

Op basis van de postcode en huisnummers van het vastgoed van uw klanten kunnen we al een eerste inschatting maken of er een teruggaaf tot de mogelijkheden behoort. Uiteraard zullen we een NDA (geheimhoudingsbeding) met elkaar maken om zo uw klantrelatie optimaal te borgen.

De woningen, kantoren, bedrijfspanden en ander vastgoed zullen we bekijken, inclusief de vele teruggaafregelingen die erop van toepassing kunnen zijn. Is het vastgoed verhuurt inclusief energie of op basis van een verrekening met (of zonder) tussenmeter(s)? Zijn er bij panden situaties met meerdere hoofdmeters op één officiël adres, met dezelfde energieleverancier en contracteigenaar? Of is de portefeuille van uw vastgoedklant “geswitcht” van energieleverancier? Allemaal interessante aanwijzingen om verder onderzoek naar te doen voor een extra teruggaaf van energiebelasting.

Om tot een praktische uitvoering te komen, zitten we soms bij grotere organisaties een of meerdere dagdelen bij de administratie intern. Dat schakelt snel en krijgen we goed beeld van de mogelijkheden en de bewijzen die we kunnen aandragen. Beter Besparen zal vervolgens alle zaken uit handen nemen, correspondentie voeren over de teruggaaf en haar expertise inzetten. Alles om te komen tot een maximale teruggaaf van energiebelasting!

Wilt u vrijblijvend “sparren” over een samenwerking? Vul dan hier uw gegevens in en we bellen u terug.

logo_beter_besparen_advies_teruggaaf_energiebelasting.png

De wet levering elektriciteit

“Op de ter zake van de levering van elektriciteit, bedoeld in artikel 50, eerste lid, verschuldigde belasting wordt een vermindering toegepast met betrekking tot onroerende zaken die op zich als gebouwde eigendommen zijn aan te merken en die kunnen dienen als woning of ten behoeve van de uitoefening van een bedrijf of beroep of anderszins een verblijfsfunctie hebben”

Situatie onderzoek van locatie

Verzamelen bewijzen teruggaaf

Start teruggaaf procedure

start teruggaaf energiebelasting
9.1

Ze helpen mij geld te besparen in deze ingewikkelde materie

Net kost well even tijd om alle relevante stukken op te zoeken en op te sturen, maar dan kun je rustig wachten tot je een aanzienlijk bedrag van de belasting [...]
- Ooij

Prima. Wel duur.

Provincie 30%. De eerste keer dat iets geregeld moet worden vind ik dat redelijk. De tweede en volgende keren gaat er een stuk minder werk in de aanvraag zitten. Dan [...]
- Almelo

No nonsens, duidelijk, snel en klantvriendelijk

Geen poespas of dure taal, gewone mensen die iets te vertellen hebben en je daarbij helpen op een zeer adequate manier en zeer snel zijn met de afhandeling, zeer klantvriendelijk, [...]
- Didam

Super service

Erg goede en snelle service; vriendelijk personeel; bereid om alles tot op de bodem uit te zoeken
- Giesbeek

goede ervaring

prima ervaring
- ZEVENHUIZEN ZH

Duidelijke communicatie en afspraken worden nagekomen

Betrouwbare partij om mee samen te werken. Afspraken worden nagekomen
- Groesbeek

Alles goed verzorgd en geregeld

Het was goed ik hoefde nergens achter aan alleen alles aan leveren.
- Nutter

Top

Goede uitleg... perfect afhandeling
- Bennekom

Allereerst complimenten voor Arthur Wijnveen.

Arthur was uitnodigend, zodat we wel met hem in zee wilden. Verder was het contact zeer duidelijk en constructief.
- Barneveld

Prettige samenwerking!

Beter Besparen kwam bij mij aan de deur en liet mij weten energiebelasting te kunnen terugvragen. Ik wist niet dat dit kon! Meneer was heel behulpzaam en samen hebben we [...]
- Barneveld

Goede contacten

Snelle afhandeling
- Bemmel

Volledig ontzorgd!

Pro-actief, volledig ontzorgd en mooi bedrag terug ontvangen!
- Amersfoort

Beter Besparen doet wat het belooft heeft

Na een fijn orienterend gesprek aan huis, waar alles duidelijk werd uitgelegd, hebben wij naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van de diensten van Beter Besparen. Sneller nog dan dat ons toegezegd [...]
- Didam

Super correct bedrijf.

Ze zijn betrouwbaar en correct. En regelen alles keurig voor je.
- Heteren

goede ervaaring

wist nooit als ik geld kon weer krijgen van de belasting voor elektries en gas
- Breemorsweg 5 A

resultaat goed, de communicatie redelijk traag

het duurde even voordat we elkaar begrepen en ik een reactie kreeg op door mij op verzoek op 10 oktober ingestuurde documenten. Op 6 november heb ik maar eens [...]
- Laren gld.

prima

Alles goed uitgelegd hoe het werkt en daarna most vooral ik gaan zoeken naar alle oude facturen 😉 Toen dat allemaal aangeleverd was ging het heel snel.
- Didam

Prettige ervaring met begripvolle medewerkers

Ik ben tevreden over de gang van zaken met Beter Besparen.
- Zevenaar

goed advies, rustige man die in begrijpelijke taal sprak.

ondanks dat hij voor de tweede en derde keer terug kwam bleef hij vriendelijk.
- WEERSELO
9.1
143 klanten waarderen ons gemiddeld met een 9.1/10
teruggave energie advies

Hoge klantwaardering

Klanten geven een waardering van 9.1 (laatste peildatum mei 2020). 100% van onze klanten beveelt Beter Besparen aan.

teruggave energie advies

Beter Besparen helpt met het verzamelen van bewijsstukken

Voor een teruggaaf dienen we diverse bewijsstukken aan te leveren of op te stellen.

teruggave energie advies

Maximale teruggaaf

Door vasthoudendheid en kennis van zaken maximaliseren we iedere teruggaaf.

teruggave energie advies

Snellere afhandeling door expertise

De korte lijnen met de energiebelastingdienst zorgen voor een snellere afhandeling van het teruggaafverzoek.

teruggave energie advies

Meer geld terug door specialisme

Diepgaande kennis van de regelingen bepalen de hoogte van de teruggaaf.

teruggave energie advies

Voor groot en klein vastgoed

Particulier met pand(en), of een grote portefeuille? Wij helpen iedereen met ons specialisme.

teruggave energie advies

No Cure No Pay!

Betaal alleen voor resultaat. Eerlijk en zonder risico.

Expertise en ervaring geeft vertrouwen

Door onze kennis en procedure bij het terugvragen van energiebelasting zijn we zo succesvol. We durven te stellen dat we gemiddeld meer dan 60% resultaat halen dan wanneer partijen dit zelf proberen te doen. Waarom halen wij meer resultaat? Omdat we vastbijten en door de vele cases exact weten hoe we een teruggaaf energiebelasting succesvol krijgen. Mogen we het ook aan u bewijzen?