logo.png

Vastgoed energiebelasting voor klanten van een accountant, boekhoud- of administratiekantoor

Energiebelasting bij vastgoed van uw klanten. Maak gebruik van onze expertise.

Binnen de klantenportefeuille van een accountant-, boekhoud- of administratiekantoor zijn situaties waar een teruggave van energiebelasting mogelijk is.

Gezien een kantoor zich niet bezighoudt met de aansluitingen van een pand, kadastrale statussen, de onderliggende intelligentie van een teruggaafregeling, de jurisprudentie op dit gebied, etc.., wordt dit vaak uitbesteed aan Beter Besparen. Simpelweg omdat Beter Besparen door de vele duizenden beschikkingen erachter is gekomen dat bij iedere aanvraag gekeken moet worden naar de bevindingen en conclusies van een vergelijkbare ingediende casussen. Iedere situatie lijkt op elkaar, maar is toch anders…

Om een idee te geven: vastgoed is in de loop der jaren vaak aangepast, gesplitst of bijgebouwd, waardoor die situatie ineens een andere aanpak nodig heeft. Hoe zit het met het EAN-aansluitingen, de WOZ-beschikkingen, de kadastrale verdelingen, bestemming van het pand, de belangen van de huurder- en verhuurder, de BTW op de energiebelasting bij een bedrijfspand in relatie tot een woonhuis, verbruik in relatie tot verdeling van vloeroppervlaktes en wanneer ontstaat daar nu meer of minder opbrengst van een teruggaaf? Welke afweging neem ik mee in mijn berekenslagen om te zien hoe we het maximale uit een situatie kunnen halen? En uit welke hoek komen risico’s? Etc…

Beter Besparen is de specialist in onderzoek en uitvoering op dit gebied. Onze expertise en ervaring zorgt voor maximale teruggaaf van energiebelasting en ontzorging voor uw klant.

En dat, terwijl u of uw klant niet hoeft te investeren. Het is niet voor niets dat zoveel boekhoudkantoren de uitvoering bij Beter Besparen neerleggen.

 

Aanpak uitvoering en onderzoek

A) Bij een specifieke situatie van een klant van een boekhoud- of administratiekantoor

Na een inventarisatie zal Beter Besparen beginnen met de uitwerking en zet ze de procedure verder in gang. We maken afspraken over wie contact heeft met de eindklant. Vaak is het boekhoudkantoor transparant over de werkwijze en draagt zij ons voor om het verder op te pakken.

Meestal levert het administratie- of boekhoudkantoor een aantal van de benodigde bewijsstukken. Beter Besparen zorgt dan voor de rest, bijvoorbeeld middels een machtiging van de eindklant.

We maken per pand of aansluiting een inventarisatie, bijvoorbeeld:

  • Voor welke regeling(en) komt klant eventueel in aanmerking?
  • De contractant van de hoofdmeter(s)
  • Wie is- of zijn de huidige energiemaatschappijen? En welke zijn er nog meer geweest voor de terug te vragen periodes?
  • Wel, geen of gedeeltelijk BTW aftrek gehad?
  • Wie is of zijn de belanghebbende bij een teruggaaf?
  • Bemiddeling tussen belanghebbende partijen.
  • Welke ruimtes voorziet deze hoofdmeter van elektra?
  • Wat is het doel van de overige ruimtes?
  • De feitelijke uitvoering.
  • Hoe lang bestaat de situatie per pand?
  • Zijn er bijgebouwen aanwezig?
  • Over welke periode gaat de factuur van het kalenderjaar?
  • Hoe staan de gebouwen geregistreerd bij de gemeente?
  • Hoeveel procent van de ruimte is gerelateerd aan het verbruik?
  • Zit er achter een hoofdmeter een grootverbruik of laagverbruik
  • Zijn er op een adres officiële WOZ-eenheden die een groot verschil in verbruik kennen? 

B) Pro actief de vastgoedadressen bekijken van uw klantportefeuille

Op basis van de postcode en huisnummers van het vastgoed van uw klanten kunnen we al een eerste inschatting maken of er een teruggaaf tot de mogelijkheden behoort. Uiteraard zullen we een NDA (geheimhoudingsbeding) met elkaar maken om zo uw klantrelatie optimaal te borgen.

De woningen, kantoren, bedrijfspanden en ander vastgoed zullen we bekijken, inclusief de vele teruggaafregelingen die erop van toepassing kunnen zijn. Is het vastgoed verhuurt inclusief energie of op basis van een verrekening met (of zonder) tussenmeter(s)? Zijn er bij panden situaties met meerdere hoofdmeters op één officiël adres, met dezelfde energieleverancier en contracteigenaar? Of is de portefeuille van uw vastgoedklant “geswitcht” van energieleverancier? Allemaal interessante aanwijzingen om verder onderzoek naar te doen voor een extra teruggaaf van energiebelasting.

Om tot een praktische uitvoering te komen, zitten we soms bij grotere organisaties een of meerdere dagdelen bij de administratie intern. Dat schakelt snel en krijgen we goed beeld van de mogelijkheden en de bewijzen die we kunnen aandragen. Beter Besparen zal vervolgens alle zaken uit handen nemen, correspondentie voeren over de teruggaaf en haar expertise inzetten. Alles om te komen tot een maximale teruggaaf van energiebelasting!

Wilt u vrijblijvend “sparren” over een samenwerking? Vul dan hier uw gegevens in en we bellen u terug.

logo_beter_besparen_advies_teruggaaf_energiebelasting.png

De wet levering elektriciteit

“Op de ter zake van de levering van elektriciteit, bedoeld in artikel 50, eerste lid, verschuldigde belasting wordt een vermindering toegepast met betrekking tot onroerende zaken die op zich als gebouwde eigendommen zijn aan te merken en die kunnen dienen als woning of ten behoeve van de uitoefening van een bedrijf of beroep of anderszins een verblijfsfunctie hebben”

Situatie onderzoek locatie

Verzamelen bewijzen teruggaaf

Start teruggaaf procedure

start teruggaaf energiebelasting
9.1

gemakkelijk

Procedure duur wel lang, maar wel succesvol.
- Diepenheim

is heel goed geweest.

hier alles goed verlopen. tot nu toe heel blij mee !
- Kootwijkerbroek

Fijn , correct bedrijf wat doen wat ze beloven

Zorgen er jaarlijks voor dat ik een mooi bedrag terug krijg!
- Groesbeek

Prima geregeld,

Geld terug ontvangen, t wordt allemaal geregeld, wat wil je nog meer. Ik was blij verrast,
- Saasveld

Met een woord altijd weer prima geregeld, TOP.

Zoals hier boven beschreven
- Voorthuizen

actieve en betrouwbare mensen

meestal als men iets van je wil, kost dat geld en was ik in aanvang achterdochtig. maar beterbesparen levert alleen geld op.
- Wijchen

Positief

Wat ze afgesproken hebben zijn ze ook nagekomen
- Gaanderen

Super geregeld

Makkelijk en snel geregeld
- Beuningen

Blij met het resultaat!

Duidelijke informatie, bereikbaar voor vragen en goede afhandeling. Blij met de teruggave van energie belasting over de voorgaande 4 jaren.
- Scherpenzeel

Brengen geld in het laadje ;-).

Prettige benadering, komen afspraken na.
- Beek

Super geregeld met weinig inspanning vanuit de klant

Beter Besparen heeft de info van dit jaar opgevraagd en heeft de aanvraag bij de overheid ingedient en het was met een maand geregeld. Top!
- Kerkdriel

positief

De manier van aanpak spreekt mij aan. De zaak wordt je geheel uit handen genomen zonder daarna te hoeven omkijken. Bij resultaat wordt je geïnformeerd en correct afgehandeld.
- ARNHEM

Het duurt erg lang maar tenslotte krijgen we de energiebelasting terug

Door Beter Besparen er op gewezen dat we dubbel belasting betalen voor de energie en dat zij dat voor ons terug kunnen halen. Dat gebeurt ook, maar je moet wel [...]
- Bemmel

kan in één woord : TOP

Prettig contact, klopt wat ze zeggen ! En.... een goed resultaat, mooi bedrag terug ontvangen. DANK!
- Doetinchem

Positief.

Er wordt duidelijk en accuraat gereageerd/ gecommuniceerd.
- Groesbeek

Beter Besparen heeft ervoor gezorgd dat we minder energiebelasting betalen.

Na aanlevering van de gegevens van de energieleverancier, heeft Beter Besparen ervoor gezorgd dat we een deel van de betaalde energiebelasting hebben terug gekregen.
- Rossum

Top, komen afspraken na.

Top geregeld, erg blij mee!
- Nieuw Schoonebeek

Perfect geregeld met goede ondersteuning.

Als je alle belastingregels niet kent valt je dit niet op. Dus is een mooie meevaller en hiermee kan ik ook anderen attent maken op dubbele belastingaftrek in dezelfde situatie [...]
- Geesteren

Top, geweldig

Super uitleg en afhandeling, vriendelijke mensen
- Bennekom
9.1
225 klanten waarderen ons gemiddeld met een 9.1/10
teruggave energie advies

Hoge klantwaardering

Klanten geven een waardering van 9.0 (laatste peildatum maart 2022). 100% van onze klanten beveelt Beter Besparen aan.

teruggave energie advies

Beter Besparen helpt met het verzamelen van bewijsstukken

Voor een teruggaaf dienen we diverse bewijsstukken aan te leveren of op te stellen.

teruggave energie advies

Maximale teruggaaf

Door vasthoudendheid en kennis van zaken maximaliseren we iedere teruggaaf.

teruggave energie advies

Snellere afhandeling door expertise

De korte lijnen met de energiebelastingdienst zorgen voor een snellere afhandeling van het teruggaafverzoek.

teruggave energie advies

Meer geld terug door specialisme

Diepgaande kennis van de regelingen bepalen de hoogte van de teruggaaf.

teruggave energie advies

Voor groot en klein vastgoed

Particulier met pand(en), of een grote portefeuille? Wij helpen iedereen met ons specialisme.

teruggave energie advies

No Cure No Pay!

Betaal alleen voor resultaat. Eerlijk en zonder risico. Geen geld terug? Geen rekening!

Expertise en ervaring geeft vertrouwen

Doordat het team van Beter Besparen zich volledig richt op energiebelasting zijn we voor onze klanten bijzonder succesvol. Het is voor u van belang een potentiële teruggaaf van energiebelasting door de expert te laten uitvoeren, gezien een beroep op de uitspraak niet mogelijk is.

Waarom de teruggaaf laten verzorgen bij een specialist in energiebelasting? De vraag stellen is deze beantwoorden... Mogen we het ook aan u bewijzen?