Waarom een tussenmeter voor elektriciteit recht kan geven op een teruggaaf van energiebelasting…
Heeft u een tussenmeter voor elektriciteit of meerdere tussenmeters tussen de panden? Dan kan het zijn dat Beter Besparen een succesvolle teruggaaf van energiebelasting kan realiseren. Aan een teruggaaf zijn wel een aantal voorwaarden verbonden.
Waarom komt u mogelijk voor een teruggaaf in aanmerking bij een tussenmeter elektra?
De overheid vindt dat elk huishouden/bedrijf recht heeft op een basisbehoefte energie waarover geen energiebelasting betaald hoeft te worden. Of, waarover onder omstandigheden minder energiebelasting betaald hoeft te worden. De berekeningen worden geregeld via uw energierekening en staan op uw energienota. Een teruggaaf van energiebelasting kan onder bepaalde voorwaarden aanwezig zijn en dan nog niet zijn verrekend op uw nota, bijvoorbeeld bij het gebruik van een tussenmeter voor de elektriciteit.
Voorwaarden voor een teruggaaf bij gebruik van tussenmeter elektra
Er zijn diverse voorwaarden van toepassing voordat we met succes een teruggaaftraject in werking kunnen zetten. Het is verstandig dat u (vrijblijvend) contact met ons opneemt als:
- De panden die zijn gesplitst ook als afzonderlijke adressen geregistreerd staan.
- U of uw bedrijf de contracten heeft met de energiemaatschappij van de hoofdmeters elektra.
- Het verbruik past bij “laagverbruik”, dus geen industrieel verbruik van elektra. Meer panden mogen tezamen wel meer gebruiken.
- Als u het pand niet bezit, maar wel het contract met de energiemaatschappij heeft.
Of iemand in aanmerking komt kunnen we pas aangeven nadat we de situatie verder hebben onderzocht.
Energiebelasting met terugwerkende kracht aanvragen
Het corrigeren van de energiebelasting kan met 5 terugwerkende jaren worden ingediend (indien de situatie al 5 jaar bestaat). Deze teruggaaf is gebaseerd op de heffingskorting in combinatie met het verbruik in de diverse belastingschijven. Onze energiespecialisten zullen dit oppakken en begeleiden.
Hoe verder?
Vul het contactformulier in, of de chatbot die op de site verschijnt en we nemen contact met u op.
Mocht er een kansrijke situatie zijn, dan hebben we uw goedkeuring nodig om verder te gaan. Dat gaat om:
- Het verzamelen van de bewijsstukken.
- Het uitvoeren van de diverse berekeningen.
- Vastleggen van de analyse van de situatie.
- Mogelijk de verdeling van verbruik en oppervlakte.
- Beantwoording van een aantal vragen.
- Het opstellen van argumentatie en situatieschets.
Vervolgens gaan we de procedure in gang zetten, waaronder de aanvraag en communicatie met de instanties. We ontzorgen u met alle overige vragen over de teruggave.
We werken op basis van No Cure No Pay. Geen opbrengsten geen kosten!
Kijk bij Cases naar uitgeschreven klantvoorbeelden, bijvoorbeeld van teruggaven door Beter Besparen.
De wet levering elektriciteit
“Op de ter zake van de levering van elektriciteit, bedoeld in artikel 50, eerste lid, verschuldigde belasting wordt een vermindering toegepast met betrekking tot onroerende zaken die op zich als gebouwde eigendommen zijn aan te merken en die kunnen dienen als woning of ten behoeve van de uitoefening van een bedrijf of beroep of anderszins een verblijfsfunctie hebben”
Onderzoek situatie & locatie
Verzamelen bewijzen teruggaaf
Start teruggaaf procedure
Expertise en ervaring geeft vertrouwen
Doordat het team van Beter Besparen zich volledig richt op energiebelasting zijn we voor onze klanten bijzonder succesvol. Het is voor u van belang een potentiële teruggaaf door de expert te laten uitvoeren, gezien een beroep op de uitspraak niet mogelijk is.
Waarom de teruggaaf laten verzorgen door een specialist in energiebelasting? De vraag stellen is hem beantwoorden... Mogen we het ook aan u bewijzen?