logo.png

Specialist inkoop energie Zakelijk

Inkopen van energie zakelijk

Beter Besparen geeft onafhankelijk bespaar- en inkoopadvies. In eerste instantie is dit gericht op de inkoop van energie voor de zakelijke markt. Binnen de advisering over de inkoop van energie staat de klant met zijn of haar profiel en wensen centraal. Daarom is elk inkoopadvies uniek en op maat gemaakt.

Beter Besparen verzorgt sinds 2014 de inkoop van energie voor o.a. recreatieparken, vastgoedportefeuilles, campings, hotels, restaurants, makelaars, rentmeesters, kerken, kantoren, winkels, bouw- en installatiebedrijven, (sport)verenigingen, klinieken, agrarische bedrijven en fabrieken. 

Beter Besparen is zelf geen energieleverancier of inkoopcollectief. We geven onafhankelijk en individueel bespaaradvies gericht op bemiddeling. Immers, een bakker heeft nu eenmaal een andere energiebehoefte dan een makelaarskantoor. Beter Besparen weet vaak voor de kleinste deelnemer van een inkoopcollectief een scherpere prijs te realiseren dan de eenheidsprijs van alle deelnemers tezamen. 

Fouten in de jaarrekening

Beter Besparen levert niet alleen een scherpe inkoop van de energie voor de zakelijke markt, het speurt ook fouten op in jaar- en eindafrekeningen en vraagt energiebelasting terug. Daarnaast controleert Beter Besparen het gecontracteerde vermogen bij grootzakelijke aansluitingen. Ook begeleidt ze bedrijven bij het vergroenen van de energie in het kader van de CO2-Prestatieladder. Daarnaast regelt Beter Besparen een scherpe prijs voor de ondernemer of medewerkers thuis. Bovendien heronderhandelt ze slecht afgesloten contracten en laat ze meters controleren op juiste aansluit- en doorlaatwaarde.

Met een hoog customer intimacy ontzorgt Beter Besparen proactief de ondernemer of de organisatie. Aanvullende serviceverzoeken en vragen worden vlot behandeld. Vaak binnen het uur. Beter Besparen is voor de onderneming veelal een vertrouwenspersoon voor energiegerelateerde zaken voor de lange termijn, waaronder de inkoop van energie. De bespaaradviezen zijn op maat gemaakt.

Werkwijze inkoop van energie

U krijgt eerst vrijblijvend een overzichtelijke offerte per e-mail toegestuurd waaruit de besparing duidelijk blijkt. Deze is gebaseerd op de (toekomstige) tarieven van de huidige leverancier en de nieuwe (actie)tarieven van de voorgestelde leverancier. Beter Besparen neemt voor afloop van uw contract, indien gewenst, contact op voor het maken van een nieuwe vrijblijvende bespaarberekening. Zo voorkomt u dat u te veel betaalt voor de inkoop van energie. De besparing is vaak vele honderden euro’s tot duizenden euro’s op jaarbasis. 

Verdienmodel inkoop energie

 Verdienmodel inkoop van energie

In ruil voor het advies en de bemiddeling vraagt Beter Besparen bij kleinzakelijke aansluitingen 20% van de geschatte besparing gedurende de contractperiode, met een minimum van 75 euro exclusief btw. Beter Besparen ontvangt geen vergoeding van de leverancier!

Bij een grootzakelijke aansluiting vraagt Beter Besparen voor advies en bemiddeling van een nieuw energiecontract 300 euro excl. btw per contractjaar per product. Daarnaast controleert ze, indien gewenst – na akkoord offerte – kosteloos het gecontracteerd vermogen van de aansluiting.

Een onderneming is financieel vaak beter af bij Beter Besparen dan wanneer zij zelf de energie inkoopt. Beter Besparen weet wat een scherpe prijs is en heeft inzicht in de prijscomponenten van de jaarnota. Beter Besparen houdt de vinger aan de pols bij veranderende marktomstandigheden en aflooptijden.

Het Laatste Bod

Heeft u van uw leverancier een verlengingsaanbod ontvangen? Of bent u benaderd door een andere partij met een voorstel voor de inkoop van energie? Wilt u weten of u echt een scherp aanbod heeft ontvangen? Geef het aanbod dan door en Beter Besparen scant voor u vrijblijvend de markt. Wanneer er een scherper aanbod te verkrijgen is en u hiervan wilt profiteren, dan wordt de geschatte besparing tussen uw voorstel en het aanbod van Beter Besparen gedeeld.

9

Veel beloven

Geen resultaat

Reactie van het bedrijf

Beste Frits en Gerda, wat vervelend dat jullie ontevreden zijn. We hebben voor jullie energiebelasting teruggevraagd maar door aanhoudende problemen binnen de belastingdienst met een nieuw systeem heeft de afhandeling maanden vertraging opgelopen. Beter Besparen heeft daar heel veel last van gehad en nog steeds werkt het systeem niet optimaal. Uiteindelijk hebben we ook voor jullie de belastingdienst in gebreke gesteld om toch op korte termijn een teruggaaf te bewerkstelligen voor onze klanten: met succes, de inspecteur heeft de teruggaafverzoeken positief beschikt binnen twee weken. Middels een email zijn jullie hiervan op de hoogte gesteld. Ook de beschikkingen zijn naar jullie gestuurd. Rond die tijd hebben jullie brieven van de belastingdienst ontvangen die eigenlijk voor Beter Besparen waren bestemd. (Een fout van het systeem) De strekking van deze brieven ken ik niet, meestal betreft het een extra informatieverzoek, die vaak overbodig is of niet terecht, maar sinds die tijd bent u ervan overtuigd dat Beter Besparen veel beloofd maar geen resultaat levert. Jullie zijn inmiddels gebeld door de betreffende inspecteur om de miscommunicatie uit te leggen en dat jullie echt recht hebben op het teruggaafbedrag wat we jullie hebben gecommuniceerd. Deze week hebben we een email van inspecteur ontvangen dat het geld van de teruggaaf inmiddels aan jullie is overgemaakt. We hopen dat we jullie toch een beetje blij hebben gemaakt met deze teruggaaf. En namens de belastingdienst: excuses voor de vertraging en miscommunicatie. Met vriendelijke groet, Jordy.

- Barneveld

Geweldig Bedrijf!

De mensen van Beter Besparen nemen al het werk uit handen, weten veel van besparen, wat ik niet weet. Het zijn doorzetters, laten het er niet bij zitten. Top! in 1 [...]
- Bentelo

Goede service!

Nadat ik het uitgesteld had om de mailtjes van Beter Besparen te beantwoorden, omdat ik dacht dat ik veel tijd kwijt zou zijn met het 'in de boeken duiken', werd [...]
- Barneveld

Uitstekende aktie.

Positief verrast,wat uitkomst betreft.Uitleg duidelijk.
- Pannerden

Je krijgt waar voor je geld maar het is een lang proces.

Voor twee panden is restitutie aangevraagd, de eerste ging vlot, de tweede duurde erg lang met zwakke communicatie.
- Voorthuizen

prima

prima werk geleverd.
- Kilder

TOP GEREGELD BEDANKT !!

TOP GEREGELD
- nijmegen

raad dit ook andere aan

wij zij heel tevreden met hoe alles is geregeld .dank daarvoor
- ospel

We willen jullie bedanken voor je inzet!

En zullen in de toekomst weer een beroep op jullie doen.
- Vaassen

Goede service

Zie boven
- Wageningen

Uitstekende service

Komen afspraken na.
- Braamt

Altijd vriendelijk en behulpzaan

Heel bijzonder dat jullie dit doen en waarvoor je ook bel of mail er is altijd een vriendelijk en snel antwoord
- Ede

1e kennis making goed

Eerste kennismaking goed met de man die aan huis kwam , alles duurde uiteindelijk veel langer als verwacht maar dit was door derden . Minpunt dat als je daar als klant [...]
- Nieuwenhuis

heel goed

super goed afgehandeld
- Barchem

Ze helpen mij geld te besparen in deze ingewikkelde materie

Net kost well even tijd om alle relevante stukken op te zoeken en op te sturen, maar dan kun je rustig wachten tot je een aanzienlijk bedrag van de belasting [...]
- Ooij

Prima. Wel duur.

Provincie 30%. De eerste keer dat iets geregeld moet worden vind ik dat redelijk. De tweede en volgende keren gaat er een stuk minder werk in de aanvraag zitten. Dan [...]
- Almelo

No nonsens, duidelijk, snel en klantvriendelijk

Geen poespas of dure taal, gewone mensen die iets te vertellen hebben en je daarbij helpen op een zeer adequate manier en zeer snel zijn met de afhandeling, zeer klantvriendelijk, [...]
- Didam

Super service

Erg goede en snelle service; vriendelijk personeel; bereid om alles tot op de bodem uit te zoeken
- Giesbeek

goede ervaring

prima ervaring
- ZEVENHUIZEN ZH
9
157 klanten waarderen ons gemiddeld met een 9/10
teruggave energie advies

Hoge klantwaardering

Klanten geven een waardering van 9.1 (laatste peildatum mei 2020). 100% van onze klanten beveelt Beter Besparen aan.

teruggave energie advies

Beter Besparen helpt met het verzamelen van bewijsstukken

Voor een teruggaaf dienen we diverse bewijsstukken aan te leveren of op te stellen.

teruggave energie advies

Maximale teruggaaf

Door vasthoudendheid en kennis van zaken maximaliseren we iedere teruggaaf.

teruggave energie advies

Snellere afhandeling door expertise

De korte lijnen met de energiebelastingdienst zorgen voor een snellere afhandeling van het teruggaafverzoek.

teruggave energie advies

Meer geld terug door specialisme

Diepgaande kennis van de regelingen bepalen de hoogte van de teruggaaf.

teruggave energie advies

Voor groot en klein vastgoed

Particulier met pand(en), of een grote portefeuille? Wij helpen iedereen met ons specialisme.

teruggave energie advies

No Cure No Pay!

Betaal alleen voor resultaat. Eerlijk en zonder risico.

Expertise en ervaring geeft vertrouwen

Door onze kennis en procedure bij het terugvragen van energiebelasting zijn bijzonder succesvol. We durven te stellen dat we 60% meer resultaat halen dan wanneer partijen dit zelf proberen te doen. Waarom halen wij meer resultaat? Omdat we vastbijten en door de vele cases exact weten hoe we een teruggaaf energiebelasting succesvol krijgen. Mogen we het ook aan u bewijzen?