logo.png

Meer hoofdmeters op een adres kan recht geven op een teruggaaf

Geld terug door slimme aanvraagprocedure voor teruggave van energiebelasting

Voorwaarden voor een teruggaaf bij meerdere hoofdmeters op een adres

Heeft u op één adres meer hoofdmeters? Dan is er een kans dat we succesvol een correctie kunnen aanvragen op de energierekening. Er zijn wel een aantal voorwaarden voor het terugvragen van energiebelasting.

Waarom komt u voor een teruggaaf in aanmerking bij meerdere hoofdmeters?

De energiemaatschappij maakt een berekening van uw energieverbruik en de te betalen belasting. Ze gaan dan uit van de standaard aansluitingen in een pand. Bij meer hoofdmeters in één pand is het geen standaardsituatie meer en kan het zijn dat de energiebelasting, opslag duurzame energie, heffingskorting, teruggaaf energiebelasting of schijvencompensatie niet voldoende in uw voordeel wordt toegepast.

Beter Besparen corrigeert met de juiste expertise

Beter Besparen is het toonaangevende bedrijf in Nederland die mogelijke teruggaven opspoort, inventariseert en vervolgens de verkeerd toegepaste bedragen corrigeert ten gunste van de klant. Omdat we ervaren hebben dat klanten graag willen betalen bij succes, hebben we ons afrekenmodel hierop aangepast, dus “No Cure No Pay”.

Voorwaarden voor een teruggave van energiebelasting bij meerdere hoofdmeters

Er zijn diverse voorwaarden van toepassing voordat we met succes een teruggaaftraject in werking kunnen zetten. Het is verstandig dat u (vrijblijvend) contact met ons opneemt als:

  • Er in één officieel pand (aangemerkt als adres op bijvoorbeeld uw WOZ beschikking) meerdere hoofdmeters elektra aanwezig zijn.
  • U of uw bedrijf de alle contracten heeft met de energiemaatschappij van de hoofdmeters.
  • Het verbruik past bij een teruggaaf van energiebelasting (dit gaan we in een vervolgtraject onderzoeken)
  • Als u het pand niet bezit, maar wel het contracten met de energiemaatschappij heeft, is een correctie ook mogelijk.

Of iemand in aanmerking komt voor een teruggave van energiebelasting kunnen we pas aangeven nadat we de situatie verder hebben onderzocht.

    Vervolg van aanvraagprocedure

    Mocht er een kansrijke situatie zijn, dan hebben we uw goedkeuring nodig om verder te gaan met de aanvraagprocedure om energiebelasting terug te vragen. Dat gaat om:

    • Het verzamelen van de bewijsstukken.
    • Het uitvoeren van de diverse berekeningen.
    • Vastleggen van de analyse van de situatie.
    • Het energieverbruik per hoofdaansluiting.
    • Beantwoording van een aantal vragen.
    • Het opstellen van argumentatie en situatieschets.

    Vervolgens gaan we de procedure in gang zetten, waaronder de aanvraag en communicatie met de instanties. We ontzorgen u met alle overige vragen over de teruggaaf.

    Kijk bij Cases naar uitgeschreven klantvoorbeelden, bijvoorbeeld van teruggaven door Beter Besparen met een tussenmeter.

     

    logo_beter_besparen_advies_teruggaaf_energiebelasting.png

    De wet levering elektriciteit

    “Op de ter zake van de levering van elektriciteit, bedoeld in artikel 50, eerste lid, verschuldigde belasting wordt een vermindering toegepast met betrekking tot onroerende zaken die op zich als gebouwde eigendommen zijn aan te merken en die kunnen dienen als woning of ten behoeve van de uitoefening van een bedrijf of beroep of anderszins een verblijfsfunctie hebben”

    Situatie onderzoek van locatie

    Verzamelen bewijzen teruggaaf

    Start teruggaaf procedure

    start teruggaaf energiebelasting
    9

    Veel beloven

    Geen resultaat

    Reactie van het bedrijf

    Beste Frits en Gerda, wat vervelend dat jullie ontevreden zijn. We hebben voor jullie energiebelasting teruggevraagd maar door aanhoudende problemen binnen de belastingdienst met een nieuw systeem heeft de afhandeling maanden vertraging opgelopen. Beter Besparen heeft daar heel veel last van gehad en nog steeds werkt het systeem niet optimaal. Uiteindelijk hebben we ook voor jullie de belastingdienst in gebreke gesteld om toch op korte termijn een teruggaaf te bewerkstelligen voor onze klanten: met succes, de inspecteur heeft de teruggaafverzoeken positief beschikt binnen twee weken. Middels een email zijn jullie hiervan op de hoogte gesteld. Ook de beschikkingen zijn naar jullie gestuurd. Rond die tijd hebben jullie brieven van de belastingdienst ontvangen die eigenlijk voor Beter Besparen waren bestemd. (Een fout van het systeem) De strekking van deze brieven ken ik niet, meestal betreft het een extra informatieverzoek, die vaak overbodig is of niet terecht, maar sinds die tijd bent u ervan overtuigd dat Beter Besparen veel beloofd maar geen resultaat levert. Jullie zijn inmiddels gebeld door de betreffende inspecteur om de miscommunicatie uit te leggen en dat jullie echt recht hebben op het teruggaafbedrag wat we jullie hebben gecommuniceerd. Deze week hebben we een email van inspecteur ontvangen dat het geld van de teruggaaf inmiddels aan jullie is overgemaakt. We hopen dat we jullie toch een beetje blij hebben gemaakt met deze teruggaaf. En namens de belastingdienst: excuses voor de vertraging en miscommunicatie. Met vriendelijke groet, Jordy.

    - Barneveld

    Geweldig Bedrijf!

    De mensen van Beter Besparen nemen al het werk uit handen, weten veel van besparen, wat ik niet weet. Het zijn doorzetters, laten het er niet bij zitten. Top! in 1 [...]
    - Bentelo

    Goede service!

    Nadat ik het uitgesteld had om de mailtjes van Beter Besparen te beantwoorden, omdat ik dacht dat ik veel tijd kwijt zou zijn met het 'in de boeken duiken', werd [...]
    - Barneveld

    Uitstekende aktie.

    Positief verrast,wat uitkomst betreft.Uitleg duidelijk.
    - Pannerden

    Je krijgt waar voor je geld maar het is een lang proces.

    Voor twee panden is restitutie aangevraagd, de eerste ging vlot, de tweede duurde erg lang met zwakke communicatie.
    - Voorthuizen

    prima

    prima werk geleverd.
    - Kilder

    TOP GEREGELD BEDANKT !!

    TOP GEREGELD
    - nijmegen

    raad dit ook andere aan

    wij zij heel tevreden met hoe alles is geregeld .dank daarvoor
    - ospel

    We willen jullie bedanken voor je inzet!

    En zullen in de toekomst weer een beroep op jullie doen.
    - Vaassen

    Goede service

    Zie boven
    - Wageningen

    Uitstekende service

    Komen afspraken na.
    - Braamt

    Altijd vriendelijk en behulpzaan

    Heel bijzonder dat jullie dit doen en waarvoor je ook bel of mail er is altijd een vriendelijk en snel antwoord
    - Ede

    1e kennis making goed

    Eerste kennismaking goed met de man die aan huis kwam , alles duurde uiteindelijk veel langer als verwacht maar dit was door derden . Minpunt dat als je daar als klant [...]
    - Nieuwenhuis

    heel goed

    super goed afgehandeld
    - Barchem

    Ze helpen mij geld te besparen in deze ingewikkelde materie

    Net kost well even tijd om alle relevante stukken op te zoeken en op te sturen, maar dan kun je rustig wachten tot je een aanzienlijk bedrag van de belasting [...]
    - Ooij

    Prima. Wel duur.

    Provincie 30%. De eerste keer dat iets geregeld moet worden vind ik dat redelijk. De tweede en volgende keren gaat er een stuk minder werk in de aanvraag zitten. Dan [...]
    - Almelo

    No nonsens, duidelijk, snel en klantvriendelijk

    Geen poespas of dure taal, gewone mensen die iets te vertellen hebben en je daarbij helpen op een zeer adequate manier en zeer snel zijn met de afhandeling, zeer klantvriendelijk, [...]
    - Didam

    Super service

    Erg goede en snelle service; vriendelijk personeel; bereid om alles tot op de bodem uit te zoeken
    - Giesbeek

    goede ervaring

    prima ervaring
    - ZEVENHUIZEN ZH
    9
    157 klanten waarderen ons gemiddeld met een 9/10
    teruggave energie advies

    Hoge klantwaardering

    Klanten geven een waardering van 9.1 (laatste peildatum mei 2020). 100% van onze klanten beveelt Beter Besparen aan.

    teruggave energie advies

    Beter Besparen helpt met het verzamelen van bewijsstukken

    Voor een teruggaaf dienen we diverse bewijsstukken aan te leveren of op te stellen.

    teruggave energie advies

    Maximale teruggaaf

    Door vasthoudendheid en kennis van zaken maximaliseren we iedere teruggaaf.

    teruggave energie advies

    Snellere afhandeling door expertise

    De korte lijnen met de energiebelastingdienst zorgen voor een snellere afhandeling van het teruggaafverzoek.

    teruggave energie advies

    Meer geld terug door specialisme

    Diepgaande kennis van de regelingen bepalen de hoogte van de teruggaaf.

    teruggave energie advies

    Voor groot en klein vastgoed

    Particulier met pand(en), of een grote portefeuille? Wij helpen iedereen met ons specialisme.

    teruggave energie advies

    No Cure No Pay!

    Betaal alleen voor resultaat. Eerlijk en zonder risico.

    Expertise en ervaring geeft vertrouwen

    Door onze kennis en procedure bij het terugvragen van energiebelasting zijn bijzonder succesvol. We durven te stellen dat we 60% meer resultaat halen dan wanneer partijen dit zelf proberen te doen. Waarom halen wij meer resultaat? Omdat we vastbijten en door de vele cases exact weten hoe we een teruggaaf energiebelasting succesvol krijgen. Mogen we het ook aan u bewijzen?