logo.png

Meer hoofdmeters op een adres kan recht geven op een teruggaaf

Geld terug door slimme aanvraagprocedure voor teruggave van energiebelasting

Voorwaarden voor een teruggaaf bij meerdere hoofdmeters op een adres

Heeft u op één adres meer hoofdmeters? Dan is er een kans dat we succesvol een correctie kunnen aanvragen op de energierekening. Er zijn wel een aantal voorwaarden voor het terugvragen van energiebelasting.

Waarom komt u voor een teruggaaf in aanmerking bij meerdere hoofdmeters?

De energiemaatschappij maakt een berekening van uw energieverbruik en de te betalen belasting. Ze gaan dan uit van de standaard aansluitingen in een pand. Bij meer hoofdmeters in één pand is het geen standaardsituatie meer en kan het zijn dat de energiebelasting, opslag duurzame energie, heffingskorting, teruggaaf energiebelasting of schijvencompensatie niet voldoende in uw voordeel wordt toegepast.

Beter Besparen corrigeert met de juiste expertise

Beter Besparen is het toonaangevende bedrijf in Nederland die mogelijke teruggaven opspoort, inventariseert en vervolgens de verkeerd toegepaste bedragen corrigeert ten gunste van de klant. Omdat we ervaren hebben dat klanten graag willen betalen bij succes, hebben we ons afrekenmodel hierop aangepast, dus “No Cure No Pay”.

Voorwaarden voor een teruggave van energiebelasting bij meerdere hoofdmeters

Er zijn diverse voorwaarden van toepassing voordat we met succes een teruggaaftraject in werking kunnen zetten. Het is verstandig dat u (vrijblijvend) contact met ons opneemt als:

  • Er in één officieel pand (aangemerkt als adres op bijvoorbeeld uw WOZ beschikking) meerdere hoofdmeters elektra aanwezig zijn.
  • U of uw bedrijf de alle contracten heeft met de energiemaatschappij van de hoofdmeters.
  • Het verbruik past bij een teruggaaf van energiebelasting (dit gaan we in een vervolgtraject onderzoeken)
  • Als u het pand niet bezit, maar wel het contracten met de energiemaatschappij heeft, is een correctie ook mogelijk.

Of iemand in aanmerking komt voor een teruggave van energiebelasting kunnen we pas aangeven nadat we de situatie verder hebben onderzocht.

    Vervolg van aanvraagprocedure

    Mocht er een kansrijke situatie zijn, dan hebben we uw goedkeuring nodig om verder te gaan met de aanvraagprocedure om energiebelasting terug te vragen. Dat gaat om:

    • Het verzamelen van de bewijsstukken.
    • Het uitvoeren van de diverse berekeningen.
    • Vastleggen van de analyse van de situatie.
    • Het energieverbruik per hoofdaansluiting.
    • Beantwoording van een aantal vragen.
    • Het opstellen van argumentatie en situatieschets.

    Vervolgens gaan we de procedure in gang zetten, waaronder de aanvraag en communicatie met de instanties. We ontzorgen u met alle overige vragen over de teruggaaf.

    Kijk bij Cases naar uitgeschreven klantvoorbeelden, bijvoorbeeld van teruggaven door Beter Besparen met een tussenmeter.

     

    logo_beter_besparen_advies_teruggaaf_energiebelasting.png

    De wet levering elektriciteit

    “Op de ter zake van de levering van elektriciteit, bedoeld in artikel 50, eerste lid, verschuldigde belasting wordt een vermindering toegepast met betrekking tot onroerende zaken die op zich als gebouwde eigendommen zijn aan te merken en die kunnen dienen als woning of ten behoeve van de uitoefening van een bedrijf of beroep of anderszins een verblijfsfunctie hebben”

    Situatie onderzoek van locatie

    Verzamelen bewijzen teruggaaf

    Start teruggaaf procedure

    start teruggaaf energiebelasting
    9.1

    Ze helpen mij geld te besparen in deze ingewikkelde materie

    Net kost well even tijd om alle relevante stukken op te zoeken en op te sturen, maar dan kun je rustig wachten tot je een aanzienlijk bedrag van de belasting [...]
    - Ooij

    Prima. Wel duur.

    Provincie 30%. De eerste keer dat iets geregeld moet worden vind ik dat redelijk. De tweede en volgende keren gaat er een stuk minder werk in de aanvraag zitten. Dan [...]
    - Almelo

    No nonsens, duidelijk, snel en klantvriendelijk

    Geen poespas of dure taal, gewone mensen die iets te vertellen hebben en je daarbij helpen op een zeer adequate manier en zeer snel zijn met de afhandeling, zeer klantvriendelijk, [...]
    - Didam

    Super service

    Erg goede en snelle service; vriendelijk personeel; bereid om alles tot op de bodem uit te zoeken
    - Giesbeek

    goede ervaring

    prima ervaring
    - ZEVENHUIZEN ZH

    Duidelijke communicatie en afspraken worden nagekomen

    Betrouwbare partij om mee samen te werken. Afspraken worden nagekomen
    - Groesbeek

    Alles goed verzorgd en geregeld

    Het was goed ik hoefde nergens achter aan alleen alles aan leveren.
    - Nutter

    Top

    Goede uitleg... perfect afhandeling
    - Bennekom

    Allereerst complimenten voor Arthur Wijnveen.

    Arthur was uitnodigend, zodat we wel met hem in zee wilden. Verder was het contact zeer duidelijk en constructief.
    - Barneveld

    Prettige samenwerking!

    Beter Besparen kwam bij mij aan de deur en liet mij weten energiebelasting te kunnen terugvragen. Ik wist niet dat dit kon! Meneer was heel behulpzaam en samen hebben we [...]
    - Barneveld

    Goede contacten

    Snelle afhandeling
    - Bemmel

    Volledig ontzorgd!

    Pro-actief, volledig ontzorgd en mooi bedrag terug ontvangen!
    - Amersfoort

    Beter Besparen doet wat het belooft heeft

    Na een fijn orienterend gesprek aan huis, waar alles duidelijk werd uitgelegd, hebben wij naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van de diensten van Beter Besparen. Sneller nog dan dat ons toegezegd [...]
    - Didam

    Super correct bedrijf.

    Ze zijn betrouwbaar en correct. En regelen alles keurig voor je.
    - Heteren

    goede ervaaring

    wist nooit als ik geld kon weer krijgen van de belasting voor elektries en gas
    - Breemorsweg 5 A

    resultaat goed, de communicatie redelijk traag

    het duurde even voordat we elkaar begrepen en ik een reactie kreeg op door mij op verzoek op 10 oktober ingestuurde documenten. Op 6 november heb ik maar eens [...]
    - Laren gld.

    prima

    Alles goed uitgelegd hoe het werkt en daarna most vooral ik gaan zoeken naar alle oude facturen 😉 Toen dat allemaal aangeleverd was ging het heel snel.
    - Didam

    Prettige ervaring met begripvolle medewerkers

    Ik ben tevreden over de gang van zaken met Beter Besparen.
    - Zevenaar

    goed advies, rustige man die in begrijpelijke taal sprak.

    ondanks dat hij voor de tweede en derde keer terug kwam bleef hij vriendelijk.
    - WEERSELO
    9.1
    143 klanten waarderen ons gemiddeld met een 9.1/10
    teruggave energie advies

    Hoge klantwaardering

    Klanten geven een waardering van 9.1 (laatste peildatum mei 2020). 100% van onze klanten beveelt Beter Besparen aan.

    teruggave energie advies

    Beter Besparen helpt met het verzamelen van bewijsstukken

    Voor een teruggaaf dienen we diverse bewijsstukken aan te leveren of op te stellen.

    teruggave energie advies

    Maximale teruggaaf

    Door vasthoudendheid en kennis van zaken maximaliseren we iedere teruggaaf.

    teruggave energie advies

    Snellere afhandeling door expertise

    De korte lijnen met de energiebelastingdienst zorgen voor een snellere afhandeling van het teruggaafverzoek.

    teruggave energie advies

    Meer geld terug door specialisme

    Diepgaande kennis van de regelingen bepalen de hoogte van de teruggaaf.

    teruggave energie advies

    Voor groot en klein vastgoed

    Particulier met pand(en), of een grote portefeuille? Wij helpen iedereen met ons specialisme.

    teruggave energie advies

    No Cure No Pay!

    Betaal alleen voor resultaat. Eerlijk en zonder risico.

    Expertise en ervaring geeft vertrouwen

    Door onze kennis en procedure bij het terugvragen van energiebelasting zijn we zo succesvol. We durven te stellen dat we gemiddeld meer dan 60% resultaat halen dan wanneer partijen dit zelf proberen te doen. Waarom halen wij meer resultaat? Omdat we vastbijten en door de vele cases exact weten hoe we een teruggaaf energiebelasting succesvol krijgen. Mogen we het ook aan u bewijzen?