Vastgoed energiebelasting voor klanten van een accountant, boekhoud- of administratiekantoor
Energiebelasting bij vastgoed van uw klanten. Maak gebruik van onze expertise.
Binnen de klantenportefeuille van een accountancy-, boekhoud- of administratiekantoor doen zich situaties voor waarbij een teruggave van energiebelasting mogelijk is.
Gezien een kantoor zich niet bezighoudt met de aansluitingen van een pand, kadastrale statussen, de onderliggende intelligentie van een teruggaafregeling en de jurisprudentie op dit gebied, wordt dit vaak uitbesteed aan Beter Besparen. Simpelweg omdat Beter Besparen er door de vele duizenden beschikkingen achter is gekomen dat bij iedere aanvraag gekeken moet worden naar de bevindingen en conclusies van vergelijkbare ingediende casussen. Iedere situatie lijkt op elkaar, maar is toch anders…
Om u een idee te geven: vastgoed is in de loop der jaren vaak aangepast, gesplitst of bijgebouwd, waardoor die situatie ineens een andere aanpak nodig heeft. Hoe zit het met de EAN-aansluitingen, de WOZ-beschikkingen, de kadastrale verdelingen, de bestemming van het pand en de belangen van de huurder- en verhuurder? Wat is de BTW op de energiebelasting bij een bedrijfspand in relatie tot een woonhuis en hoe staat het verbruik in relatie tot de verdeling van de vloeroppervlaktes? En belangrijker nog; wanneer zorgt dat voor meer of minder opbrengst van een teruggaaf? Wat is de beste manier om te berekenen hoe we het maximale uit een situatie kunnen halen? En uit welke hoek komen de risico’s?
Beter Besparen is de specialist in onderzoek en uitvoering op dit gebied. Onze expertise en ervaring zorgt voor maximale teruggaaf van energiebelasting en ontzorging voor uw klant.
En dat, terwijl u of uw klant niet hoeft te investeren. Het is niet voor niets dat zo veel boekhoudkantoren de uitvoering bij Beter Besparen neerleggen.
Aanpak uitvoering en onderzoek
A) Bij een specifieke situatie van een klant van een boekhoud- of administratiekantoor
Na een inventarisatie zal Beter Besparen beginnen met de uitwerking en wordt de procedure verder in gang gezet. We maken ook afspraken over wie contact heeft met de eindklant. Vaak is het boekhoudkantoor transparant over de werkwijze en draagt zij ons op om het verder op te pakken.
Meestal levert het administratie- of boekhoudkantoor een aantal van de benodigde bewijsstukken aan. Beter Besparen zorgt dan voor de rest, bijvoorbeeld middels een machtiging van de eindklant.
We maken per pand of aansluiting een inventarisatie, bijvoorbeeld:
- Voor welke regeling(en) komt de klant eventueel in aanmerking?
- Wie is de contractant van de hoofdmeter(s)?
- Wie is of zijn de huidige energiemaatschappijen? En welke zijn er nog meer geweest voor de terug te vragen periodes?
- Wel, geen of gedeeltelijke BTW-aftrek gehad?
- Wie is of zijn de belanghebbende(n) bij een teruggaaf?
- Bemiddeling tussen belanghebbende partijen.
- Welke ruimtes voorziet deze hoofdmeter van elektra?
- Wat is het doel van de overige ruimtes?
- De feitelijke uitvoering.
- Hoe lang bestaat de situatie per pand?
- Zijn er bijgebouwen aanwezig?
- Over welke periode gaat de factuur van het kalenderjaar?
- Hoe staan de gebouwen geregistreerd bij de gemeente?
- Hoeveel procent van de ruimte is gerelateerd aan het verbruik?
- Zit er achter een hoofdmeter een grootverbruik of laagverbruik?
- Zijn er op een adres officiële WOZ-eenheden die een groot verschil in verbruik kennen?
B) Proactief de vastgoedadressen bekijken van uw klantenportefeuille
Op basis van de postcode en huisnummers van het vastgoed van uw klanten kunnen we al een eerste inschatting maken of een teruggaaf tot de mogelijkheden behoort. Uiteraard zullen we gezamenlijk een NDA (geheimhoudingsbeding) opstellen om uw klantrelatie optimaal te borgen.
De woningen, kantoren, bedrijfspanden en ander vastgoed zullen we bekijken, inclusief de vele teruggaafregelingen die erop van toepassing kunnen zijn. Is het vastgoed verhuurd inclusief energie of op basis van een verrekening met (of zonder) tussenmeter(s)? Zijn er bij panden situaties met meerdere hoofdmeters op één officieel adres, met dezelfde energieleverancier en contracteigenaar? Of is de portefeuille van uw vastgoedklant ‘geswitcht’ van energieleverancier? Allemaal interessante aanwijzingen om verder onderzoek naar te doen voor een extra teruggaaf van energiebelasting.
Om tot een praktische uitvoering te komen, zitten we soms bij grotere organisaties een of meerdere dagdelen bij de administratie intern. Dat schakelt snel en hierdoor krijgen we een gunstig beeld van de mogelijkheden en de bewijzen die we kunnen aandragen. Beter Besparen zal vervolgens alle zaken uit handen nemen, correspondentie voeren over de teruggaaf en haar expertise inzetten. Alles om te komen tot een maximale teruggaaf van energiebelasting!
Wilt u vrijblijvend sparren over een samenwerking? Vul dan hier uw gegevens in. We bellen u zo snel mogelijk terug!
De wet levering elektriciteit
“Op de ter zake van de levering van elektriciteit, bedoeld in artikel 50, eerste lid, verschuldigde belasting wordt een vermindering toegepast met betrekking tot onroerende zaken die op zich als gebouwde eigendommen zijn aan te merken en die kunnen dienen als woning of ten behoeve van de uitoefening van een bedrijf of beroep of anderszins een verblijfsfunctie hebben”
Onderzoek situatie & locatie
Verzamelen bewijzen teruggaaf
Start teruggaaf procedure
Expertise en ervaring geeft vertrouwen
Doordat het team van Beter Besparen zich volledig richt op energiebelasting zijn we voor onze klanten bijzonder succesvol. Het is voor u van belang een potentiële teruggaaf door de expert te laten uitvoeren, gezien een beroep op de uitspraak niet mogelijk is.
Waarom de teruggaaf laten verzorgen door een specialist in energiebelasting? De vraag stellen is hem beantwoorden... Mogen we het ook aan u bewijzen?
Bewijsstukken verzamelen we samen
Voor een teruggaaf dienen we diverse bewijsstukken aan te leveren of op te stellen. Hierbij helpen we u graag.
Meer geld terug door specialisme
Diepgaande kennis van de regelingen bepalen de hoogte van de teruggaaf.
Voor groot en klein vastgoed
Particulier met pand(en), of een grote portefeuille? Wij helpen iedereen met ons specialisme.
Maximale teruggaaf
Door vasthoudendheid en kennis van zaken maximaliseren we iedere teruggaaf.
Snellere afhandeling door expertise
De korte lijnen met de energiebelastingdienst zorgen voor een snellere afhandeling van het teruggaafverzoek.
No Cure No Pay!
Betaal alleen voor resultaat. Eerlijk en zonder risico. Geen geld terug? Geen rekening!